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MC680788 (Updated) Pin based verification process for support callers要約

  • 2023年11月24日

まずそもそもの内容としては、1月1日よりIT管理者がMSサポートに問い合わせをしてサポートがリモートログインをする際に、より信頼できるような方法として、

1.管理センター プロファイルに登録されているメールアドレスまたは電話にPINコードが送られてくる

2.それをMSサポートに伝えるとサポートがテナントにリモートログインして調査する

という流れになるというものでした。

ちなみに、原文でcall supportと記載がありますが、電話という意味ではなく、call support=何らかの形で助けを呼ぶ=問い合わせという意味です。

それのアップデートとして、下記となります。

Updated November 21, 2023: We have updated this message to reflect that the change impacts administrators only and not end users. Thank you for your feedback.

内容としては、「このメッセージ実はエンドユーザーには関係なかったから管理者への影響だけにタグ変えておく」というだけなので、アップデート内容としては大きくはないです。

また、

・update ◯◯ to reflect 

□□を反映するために◯◯をアップデートした、

という定型文なんですが、これは言ってしまえば、たかがパッチノートのために、「パッチノートの変更を反映するためにメッセージをアップデートした」ということなので、ちょっと大げさな気がします。

また、
Thank you for your feedback.
とあるので、どこかのテナントのIT管理者から、これユーザー関係なくない?という問い合わせが入ったっぽいですね。

アップデートとしてはかなりどうでも良いと言ってしまえばそうなんですが、こういう修正を明記するというのは製品信頼のために大事ですね。

原文

メッセージの概要

Updated November 21, 2023: We have updated this message to reflect that the change impacts administrators only and not end users. Thank you for your feedback.

In 2020, we added a PIN-based verification step to our existing phone-based verification process, to better protect your organization. If you call support, the Microsoft support representative will send a verification code to your registered email or phone in your Admin Center profile. Provide this code to the support representative to grant them access to your organization’s account.

How this will affect your organization:

This change will be enforced as of November 1, 2023

How this affects your organization:

Starting November 1, 2023, this enhanced verification will be required to open and manage a phone-initiated case with Support. 

What you need to do to prepare:

To help ensure an expedited Support experience, admins with appropriate permissions can update their profile contact information in Admin center->Users->Active users->Admin Name->Manage contact information.